
Wykaz dokumentów, jakie należy przedłożyć wraz z wnioskiem o płatność końcową
Grantobiorca składa do Grantodawcy wniosek o płatność końcową stanowiący komplet dokumentów potwierdzających wykonanie usługi, tj.:
- wersję papierową wniosku o płatność końcową,
- „Tabelę rozliczeniową i informacje o Wykonawcy” (podpisany wydruk),
oraz oryginały następujących dokumentów:
- faktura/faktury lub równorzędne dokumenty księgowe za wykonanie usługi, opisane zgodnie z zasadami określonymi w umowie o powierzenie grantu,
- potwierdzenie dokonania płatności pełnej kwoty faktury (lub faktur)/równorzędnego dokumentu księgowego za wykonanie usługi,
- potwierdzenie ujęcia poniesionego wydatku w wyodrębnionej ewidencji księgowej Grantobiorcy,
- raport Wykonawcy usługi z wykonanej usługi wraz z pełną dokumentacją wytworzoną w wyniku realizacji usługi (z zastrzeżeniem zapisów Regulaminu uczestnictwa w projekcie grantowym), zawierający co najmniej termin wykonania usługi/usług, zakres zrealizowanych działań i osiągniętych wyników, nazwę Instytucji Otoczenia Biznesu realizującej usługę oraz potwierdzenie, że spełnia ona wymogi naboru. Raport powinien zostać podpisany przez Wykonawcę usługi zgodnie z reprezentacją,
- protokół zdawczo-odbiorczy potwierdzający prawidłowe wykonanie usługi oraz odbiór raportu z wykonanej usługi,
- kompletną dokumentację związaną z wyborem Wykonawcy usługi,
- umowę zawartą pomiędzy Grantobiorcą a Wykonawcą wraz z ewentualnymi aneksami,
- potwierdzenie realizacji działań informacyjno-promocyjnych,
- oświadczenie Grantobiorcy (złożone na udostępnionych wzorach) w zakresie:
- poniesienia wydatków w sposób oszczędny, tzn. niezawyżony w stosunku do średnich cen i stawek rynkowych i spełniający wymogi uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
- braku wystąpienia podwójnego dofinansowania wydatków,
- prawnej możliwości odzyskania podatku od towarów i usług (VAT) – (jeżeli dotyczy).
Dokumenty księgowe powinny być opisane zgodnie z zasadami opisu dokumentu księgowego.
Dokumenty, które wyszczególniono powyżej, należy dołączyć do wniosku o płatność końcową. W przypadku oświadczeń – dokument podpisuje osoba upoważniona do składania oświadczeń w Projekcie (nie jest dopuszczalne stosowanie faksymile). Oryginał dokumentacji zwracany jest Grantobiorcy po jego zweryfikowaniu przez Grantodawcę. Sposób dokonania zwrotu jest ustalany indywidualnie z każdym Grantobiorcą (przesyłka pocztowa, odbiór osobisty).
W przypadku dużej objętości dokumentacji wytworzonej w wyniku realizacji usługi dopuszcza się, po uzgodnieniu z Grantodawcą, przedłożenie jej do wniosku o płatność w wersji elektronicznej.
O ile będzie to niezbędne w celu potwierdzenia kwalifikowalności poniesionych wydatków, Grantodawca może wystąpić do Grantobiorcy o załączenie do wniosku o płatność innych dokumentów związanych z poniesionym wydatkiem.
Grantodawca może poprawić we wniosku o płatność oczywiste omyłki pisarskie lub rachunkowe, niezwłocznie zawiadamiając o tym Grantobiorcę.
Dokumenty do pobrania:
1. Wzór wniosku o płatność [POBIERZ]
2. Tabela rozliczeniowa [POBIERZ]
3. Oświadczenie Grantobiorcy [POBIERZ]