Wrocławska Agencja Rozwoju Regionalnego (WARR)
Nabór wniosków rozpocznie się w dniu 18 kwietnia 2025 r. o godz. 08:00
Wrocławska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. uprzejmie informuje o możliwości ubiegania się o Pożyczki na Odnawialne Źródła Energii (OZE) udzielane na podstawie zamówienia finansowanego ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 oraz środków stanowiących krajowe współfinansowanie, zgodnie z Umową nr FEDS.02.05-IZ.00-0001/23-00 o finansowaniu Projektu w ramach Programu zawartą w dniu 28 listopada 2023 r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim, a Bankiem Gospodarstwa Krajowego, który pełni rolę „Funduszu Powierniczego” w rozumieniu art. 2 pkt 20 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r.
Pożyczka na Odnawialne Źródła Energii z możliwością otrzymania dotacji w formie umorzenia (dalej „pożyczka na OZE” lub „Jednostkowa Pożyczka”) udzielana jest przez Partnera Finansującego
z Wkładu Funduszu Powierniczego (WFP) oraz Wkładu Partnera Finansującego (WPF),
z przeznaczeniem na wsparcie Inwestycji Końcowych realizowanych przez Odbiorców Ostatecznych.
Projekt realizowany jest na podstawie Umowy Operacyjnej nr 2/FEDS/6924/2025/II/EFRR/178 zawartej w dniu 19 marca 2025 r. między Bankiem Gospodarstwa Krajowego pełniącym rolę Menadżera Funduszu Powierniczego a Wrocławską Agencją Rozwoju Regionalnego S.A., Funduszem Regionu Wałbrzyskiego, jako Partnerem Finansującym, upoważniającej do udzielania pożyczek w ramach wskazanego powyżej Instrumentu Finansowego.
W ramach ww. umowy do Ostatecznych Odbiorców Jednostkowych Pożyczek z województwa dolnośląskiego trafi wsparcie w wysokości 26 881 720,43 zł, z czego 25 000 000,00 zł stanowi wkład
z Funduszu Powierniczego, a 1 881 720,43 zł wkład własny Partnera Finansującego.
Planowany efekt to udzielenie Jednostkowych Pożyczek, które przyczynią się do uzyskania dodatkowej zdolności wytwarzania energii odnawialnej (w tym: energii elektrycznej, energii cieplnej) 6,00 MW,
a także, które przyczynią się do uzyskania dodatkowej mocy zainstalowanych odnawialnych źródeł energii 5,70 MW
Pożyczka może sfinansować następujące typy inwestycji:
1. Budowa i rozbudowa instalacji wytwarzających energię elektryczną i/lub cieplną (w tym instalacje kogeneracyjne, np.: biogazownie) z odnawialnych źródeł energii:
a) promieniowania słonecznego,
b) geotermii,
c) aerotermii/energii otoczenia (w tym pompy ciepła),
d) biomasy i biogazu,
2. Do 49% ( jeśli Inwestycja Końcowa obejmuje kilka elementów uzupełniających należy je liczyć łącznie) wydatków kwalifikowalnych w ramach Jednostkowej Pożyczki może zostać przeznaczone na:
a) budowę magazynów energii na potrzeby danego źródła OZE (wskazanego w pkt 1),
b) przyłączenie źródeł OZE do sieci energetycznych lub ciepłowniczych,
c) budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych wraz z infrastrukturą, wykorzystujących energię z danego źródła/magazynu energii,
d) budowę, rozbudowę lub przebudowę sieci wewnątrz wspólnot mieszkaniowych oraz społeczności energetycznych działających w zakresie energii odnawialnej,
przy czym suma wydatków wskazanych w lit. b), c) i d) nie mogą stanowić więcej niż 25% wartości wydatków kwalifikowalnych poniesionych w ramach pożyczki.
Zestawienie wymagań wobec zastosowanych urządzeń i instalacji znajduje się w dokumencie Przewodnik do sporządzania analizy wykonalności inwestycji OZE, dostępnym na stronie internetowej BGK
(https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/fundusze/funduszeeuropejskie/projekty/fundusze-europejskie-dla-regionow-2021-2027/dokumenty-do-pobrania/).
Jednostkowe Pożyczki udzielane są wyłącznie na te elementy Inwestycji Końcowej, które nie są fizycznie ukończone lub w pełni wdrożone na dzień podjęcia decyzji inwestycyjnej przez Partnera Finansującego. Pod pojęciem decyzji inwestycyjnej należy rozumieć okoliczności wskazane w sekcji 3.9.2 pkt 2 Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021 – 2027.
O pożyczkę mogą wnioskować:
Uzyskanie Jednostkowej Pożyczki oraz jej kwota uzależnione są od spełnienia warunków wynikających z Programu, Szczegółowego Opisu Priorytetów oraz właściwych przepisów unijnych
i krajowych, a także kryteriów dopuszczalności pomocy de minimis/pomocy publicznej oraz kompletnej oceny wniosku o pożyczkę.
Wartość Jednostkowej Pożyczki wynosi:
do 5 000 000,00 zł dla typów inwestycji końcowych:
Budowa i rozbudowa instalacji wytwarzających energię elektryczną i/lub cieplną
z odnawialnych źródeł energii:
a) promieniowania słonecznego,
b) geotermii,
c) aerotermii/energii otoczenia (w tym pompy ciepła),
do 8 000 000,00 zł dla typów inwestycji końcowych:
Budowa i rozbudowa instalacji wytwarzających energię elektryczną i/lub cieplną
z odnawialnych źródeł energii:
a) biomasy i biogazu,
Partner Finansujący na wniosek Ostatecznego Odbiorcy może udzielić karencji w spłacie kapitału Jednostkowej Pożyczki, co do zasady, na czas realizacji Inwestycji Końcowej, nie dłużej jednak niż na 12 miesięcy od dnia uruchomienia Jednostkowej Pożyczki, przy czym karencja nie wydłuża przyjętego okresu spłaty. Decyzję w tym zakresie podejmuje Partner Finansujący w oparciu o wyniki oceny zdolności kredytowej i ryzyka.
Preferencje przy udzielaniu Jednostkowych Pożyczek
1. W przypadku Jednostkowych Pożyczek na Inwestycje Końcowe dotyczące wytwarzania energii z biogazu, okres spłaty Jednostkowej Pożyczki określony w Umowie Inwestycyjnej może zostać wydłużony o 36 miesięcy i wynosi 180 miesięcy (15 lat).
2. W przypadkach określonych poniżej przewidziana jest dotacja w formie umorzenia części kapitału pożyczki w następującej wysokości:
a) w przypadku budowy i rozbudowy instalacji do produkcji energii elektrycznej i/lub cieplnej na własne potrzeby Ostatecznego Odbiorcy będącego prosumentem (w tym prosumentem zbiorowym lub wirtualnym) [Prosumentów w rozumieniu ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (tj. Dz.U z 2023, poz. 1436), tj. odbiorców końcowych wytwarzających energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby w mikroinstalacji (tj. instalacji odnawialnego źródła energii o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 50 kW, przyłączonej do sieci elektroenergetycznej o napięciu znamionowym niższym niż 110 kV albo o mocy osiągalnej cieplnej w skojarzeniu nie większej niż 150 kW, w której łączna moc zainstalowana elektryczna jest nie większa niż 50 kW)] – umorzenie: 10% wartości Jednostkowej Pożyczki, a w przypadku instalacji prosumenckich instalowanych dla budynków publicznych (budynki publiczne, definiowane jako budynki JST, jednostek organizacyjnych JST; ponadto organizacji pozarządowych i LGD prowadzących działalność pożytku publicznego (zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie) oraz podmiotów ekonomii społecznej (określonych w ustawie o ekonomii społecznej) a także budynki zamieszkania zbiorowego (przeznaczone do okresowego pobytu ludzi) spełniające te warunki), i/lub dla jednostek samorządu terytorialnego, podmiotów świadczących usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego lub podmiotów ekonomii społecznej (zgodnie z definicją zawartą w § 2 pkt 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej) – umorzenie: 20% wartości Jednostkowej Pożyczki,
b) w przypadku budowy i rozbudowy instalacji wytwarzającej energię z biogazu lub z biomasy – umorzenie: 20% wartości Jednostkowej Pożyczki,
c) w przypadku budowy magazynu energii jako elementu dodatkowego i dedykowanego inwestycji opisanej w lit. a) lub b) powyżej – umorzenie: 20% wartości Jednostkowej Pożyczki.
W przypadku spełnienia przez Ostatecznego Odbiorcę więcej niż jednego z ww. warunków wysokość umorzeń sumuje się maksymalnie do 30% wartości Jednostkowej Pożyczki.
Szczegółowe zasady dotyczące przyznawania umorzeń
1. Podmiot ubiegający się o Jednostkową Pożyczkę określa we Wniosku kwotę umorzenia o jaką wnioskuje, biorąc pod uwagę warunki jego uzyskania określone w warunkach preferencji przy udzielaniu Jednostkowych Pożyczek.
2. Partner Finansujący w ramach oceny dokumentacji aplikacyjnej weryfikuje spełnienie przez
Ostatecznego Odbiorcę warunków umożliwiających udzielenie umorzenia.
3. W przypadku spełniania warunków do przyznania umorzenia, w Umowie Inwestycyjnej określana jest jego kwota jaka została przyznana w odniesieniu do danej Jednostkowej Pożyczki i warunki zastosowania określone poniżej.
4. Umorzenie stanowi pomoc de minimis albo pomoc publiczną (z wyłączeniem Ostatecznych
Odbiorców/Inwestycji Końcowych nieobjętych regułami pomocy publicznej), która może być udzielona jeżeli spełnione są warunki przewidziane dla danej pomocy, zgodnie z zasadami i na podstawie przepisów o których mowa w cz. XI Karty Produktu „Zasady dotyczące udzielania Jednostkowych Pożyczek podlegających regułom pomocy publicznej”. Kwota umorzenia stanowi jednocześnie wartość udzielonej z tego tytułu pomocy. Ostateczny Odbiorca uzyskuje prawo do otrzymania pomocy w formie umorzenia na podstawie zawartej Umowy Inwestycyjnej, z zastrzeżeniem pkt 5 – 10.
5. Z zastrzeżeniem pkt 8, umorzenie ustalonej w Umowie Inwestycyjnej kwoty kapitału Jednostkowej Pożyczki następuje po zakończeniu realizacji Inwestycji Końcowej, przedstawieniu przez Ostatecznego Odbiorcę dokumentów potwierdzających wydatkowanie środków zgodnie z przeznaczeniem (oraz ewentualnych innych dokumentów – jeśli dotyczy) i zweryfikowaniu kwalifikowalności tych wydatków przez Partnera Finansującego.
6. W przypadku gdy:
a) nie dojdzie do wypłaty całej kwoty Jednostkowej Pożyczki,
b) Ostateczny Odbiorca nie wykorzysta części wypłaconych na jego rzecz środków Jednostkowej Pożyczki,
c) część wydatków poniesionych w ramach Jednostkowej Pożyczki nie będzie spełniała Zasad Kwalifikowalności,
kwota umorzenia ulega odpowiedniemu obniżeniu i jest odpowiednio korygowana w oparciu o kwotę Jednostkowej Pożyczki wypłaconej i wykorzystanej na wydatki spełniające Zasady Kwalifikowalności, chyba że ze względu na okoliczności wskazane w lit. a-c, cała Jednostkowa Pożyczka nie może być uznana za spełniającą Zasady Kwalifikowalności, co skutkuje brakiem możliwości dokonania umorzenia.
7. Obniżenie kwoty umorzenia, o którym mowa w pkt 6 skutkuje również obowiązkiem dokonania odpowiedniej korekty udzielonej pomocy de minimis albo pomocy publicznej.
8. W przypadkach określonych w pkt 6 lit. b-c umorzenie może nastąpić po dokonaniu zwrotu przez Ostatecznego Odbiorcę niewykorzystanej oraz niespełniającej Zasad Kwalifikowalności części Jednostkowej Pożyczki.
9. Umorzenie dokonywane jest wyłącznie na kapitale Jednostkowej Pożyczki w części Wkładu Funduszu Powierniczego pochodzącej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i nie może przekroczyć kwoty kapitału pozostałej do spłaty przypisanej do tego źródła finansowania na dzień dokonania umorzenia.
10. Wraz z umorzeniem kapitału Jednostkowej Pożyczki Partner Finansujący przygotowuje i przekazuje Ostatecznemu Odbiorcy nowy harmonogram spłat, który nie modyfikuje pierwotnie udzielonego okresu spłaty Pożyczki.
Wymogi dotyczące Inwestycji Końcowych
1. Inwestycje Końcowe muszą być realizowane wyłącznie na terenie województwa dolnośląskiego.
2. Inwestycje Końcowe muszą spełniać warunki demarkacji, która dotyczy dozwolonej, sumarycznej mocy wszystkich jednostek wytwórczych danego rodzaju OZE wchodzącego w zakres Inwestycji Końcowej.
Z uwzględnieniem postanowień, że:
W ramach instalacji OZE na własne potrzeby dopuszcza się finansowanie instalacji wytwarzania w skojarzeniu ciepła i energii elektrycznej oraz finansowanie instalacji dla prosumenta wirtualnego (prosument wirtualny energii odnawialnej – odbiorca końcowy wytwarzający energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby w instalacji odnawialnego źródła energii przyłączonej do sieci dystrybucyjnej elektroenergetycznej w innym miejscu niż miejsce dostarczania energii elektrycznej do tego odbiorcy, która jednocześnie nie jest przyłączona do sieci dystrybucyjnej elektroenergetycznej za pośrednictwem wewnętrznej instalacji elektrycznej budynku wielolokalowego, pod warunkiem że w przypadku odbiorcy końcowego niebędącego odbiorcą energii elektrycznej w gospodarstwie domowym wytwarzanie to nie stanowi przedmiotu przeważającej działalności gospodarczej określonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej) oraz prosumenta zbiorowego (prosument zbiorowy energii odnawialnej – odbiorca końcowy wytwarzający energię elektryczną wyłącznie z odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby w mikroinstalacji lub małej instalacji przyłączonej do sieci dystrybucyjnej elektroenergetycznej za pośrednictwem wewnętrznej instalacji elektrycznej budynku wielolokalowego, w której znajduje się punkt poboru energii elektrycznej tego odbiorcy, pod warunkiem że w przypadku odbiorcy końcowego niebędącego odbiorcą energii elektrycznej w gospodarstwie domowym wytwarzanie to nie stanowi przedmiotu przeważającej działalności gospodarczej określonej zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej) Maksymalne moce dla tych instalacji wynoszą:
1) prosumencka mikroinstalacja fotowoltaiczna– nie więcej niż 50 kWe albo o mocy osiągalnej cieplnej w skojarzeniu nie większej niż 150 kW, w której łączna moc zainstalowana elektryczna jest nie większa niż 50 kW;
2) instalacja o mocy nie więcej niż 0,5 MWe (Nie dotyczy Inwestycji Końcowych realizowanych przez spółdzielnie energetyczne oraz klastry energii) i nie więcej niż 50 kWe przypisanych do jednego punktu poboru energii – w przypadku prosumenta wirtualnego;
3) mikroinstalacji albo małej instalacji o mocy nie więcej niż 0,5 MWe (nie dotyczy Inwestycji Końcowych realizowanych przez spółdzielnie energetyczne oraz klastry energii) i nie więcej niż 50 kWe przypisanych do jednego punktu poboru energii – w przypadku prosumenta zbiorowego.
Wymienione w pkt 2 i 6 Części IV Karty Produktu wartości dopuszczalnych mocy odnoszą się wyłącznie do nowych/budowanych instalacji OZE będących przedmiotem finansowania w ramach Inwestycji Końcowej. Dotyczą one sumarycznej mocy wszystkich jednostek wytwórczych danego rodzaju OZE wchodzących w skład Inwestycji Końcowej (jeżeli Inwestycja Końcowa obejmuje kilka elementów uzupełniających należy je liczyć łącznie). W przypadku łączenia różnych źródeł energii limity ustala się dla każdego rodzaju źródła OZE albo energii oddzielnie. Dopuszczalne będą instalacje hybrydowe łączące w sobie więcej niż jedno źródło OZE.
Maksymalne moce wynoszą:
a) Instalacje wytwarzające energię elektryczną (wraz z magazynami energii na potrzeby danego źródła OZE):
b) Instalacje wytwarzające ciepło (wraz z magazynami energii na potrzeby danego źródła OZE):
3. Inwestycja Końcowa może obejmować magazyn energii, o ile spełnia on łącznie następujące warunki:
1) pojemność i moc magazynu energii jest adekwatna do zapotrzebowania Wnioskodawcy na energię i profilu jej zużycia przez Wnioskodawcę,
2) pojemność magazynu energii wynosi nie więcej niż 100% mocy zainstalowanej w źródłach odnawialnych finansowanych z Jednostkowej Pożyczki, przy czym Partner Finansujący na wniosek Ostatecznego Odbiorcy może udzielić zgody na finansowanie magazynu energii o pojemności przekraczającej o 5% ten limit,
3) moc magazynu energii nie jest wyższa niż 1 MW i nie przekracza sumarycznej mocy wszystkich jednostek wytwórczych wchodzących w skład instalacji wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych finansowanych z Jednostkowej Pożyczki.
4. Nie dopuszcza się montażu instalacji OZE na budynkach, których dachy pokryte są materiałami lub wyrobami zawierającymi azbest.
5. W ramach Jednostkowej Pożyczki można finansować również instalacje off-grid.
Oprocentowanie
Jednostkowe Pożyczki mogą być oprocentowane na warunkach korzystniejszych niż rynkowe lub na warunkach rynkowych:
Okres spłaty
1. Okres spłaty Jednostkowej Pożyczki określony w Umowie Inwestycyjnej liczony od momentu jej uruchomienia, tj. wypłaty jakiejkolwiek kwoty Jednostkowej Pożyczki, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej, nie może być dłuższy niż:
a) 120 miesięcy (10 lat) w przypadku finansowania instalacji o mocy do 50kW
b) 144 miesiące (12 lat) w przypadku finansowania instalacji o mocy powyżej 50kW
2. W przypadku Jednostkowych Pożyczek na Inwestycje Końcowe dotyczące wytwarzania energii z biogazu, okres spłaty Jednostkowej Pożyczki określony w Umowie Inwestycyjnej może zostać wydłużony o 36 miesięcy i będzie wynosił 180 miesięcy (15 lat).
Wykluczenia i ograniczenia w finansowaniu
1. Środki z Jednostkowej Pożyczki nie mogą być przeznaczone na:
a) wydatki i inwestycje objęte wyłączeniem ze wsparcia z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, wskazanym w art. 7 ust. 1 Rozporządzenia EFRR;
b) wydatki wspierające przeniesienie produkcji, o którym mowa w art. 66 Rozporządzenia Ogólnego (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiającym wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej);
c) spłatę odsetek od zadłużenia, o których mowa w art. 64 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Ogólnego*;
d) prefinansowanie wydatków, w części, na którą Ostateczny Odbiorca otrzymał dofinansowanie w formie dotacji;
e) refinansowanie pożyczek, kredytów, leasingu lub innych form finansowania, z których korzysta Ostateczny Odbiorca;
f) finansowanie zakupu aktywów finansowych przeznaczonych do obrotu lub lokowania kapitału.
3. Podmioty ubiegające się o Jednostkową Pożyczkę muszą spełniać łącznie następujące kryteria:
a) nie spełniają przesłanek przedsiębiorstwa znajdującego się w trudnej sytuacji w rozumieniu art. 7 ust 1 lit. d Rozporządzenia EFRR, za wyjątkiem szczególnych przypadków określonych w tym przepisie;
b) nie są podmiotami powiązanymi osobowo lub kapitałowo z Partnerem Finansującym, w rozumieniu § 24 ust. 4 Umowy (przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Partnerem Finansującym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Partnera Finansującego lub osobami wykonującymi w imieniu Partnera Finansującego czynności związane z procedurą wyboru Ostatecznych Odbiorców, tym w szczególności osoby biorące udział w procesie oceny wniosków o pożyczkę, zabezpieczeń, negocjacji postanowień Umowy Inwestycyjnej czy podejmowania decyzji o udzieleniu bądź odmowie udzielenia Jednostkowej Pożyczki, a także osoby zaangażowane w obsługę Umowy Inwestycyjnej, jeżeli podejmują one decyzje dotyczące uprawnień i zobowiązań Ostatecznych Odbiorców z tytułu udzielonej pożyczki, a Ostatecznym Odbiorcą którego dotyczy wybór/obsługa jego Umowy Inwestycyjnej lub osobami uprawnionymi do jego reprezentacji lub zaciągania w jego imieniu zobowiązań, polegające w szczególności na:
c) posiadają tytuł prawny do nieruchomości, na terenie której realizowana będzie Inwestycja Końcowa;
d) nie podlegają środkom, o których mowa w art. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2023 poz. 1497 z późn. zm.) polegającym na zakazie udostępniania osobie lub podmiotowi lub na ich rzecz – bezpośrednio lub pośrednio – jakichkolwiek środków finansowych lub zasobów gospodarczych.
© 2025 Wrocławska Agencja Rozwoju Regionalnego
Wnioski przyjmowane są:
Wrocławska Agencja Rozwoju Regionalnego (WARR)
AMAR Agencja Celna i Transportowa
AUTOMANIA SERWIS
DORPOL
FERNO B&T
ILTEX
JAS FBG
PERFECTWALL
BAUSERWIS
CENTRUM SZERMACH
DTA
MISTYK
MOWANO
INSAD
BOKARO Szeligowscy
AKWAPLANTA
BAZA
DELTA
EWPOL
HYDROGARDEN Polska
PARTEX
ZYGMUNT DOLECKI
ARTIFEX
ASPEN
GLAZUREX
PARTEX
P.K. SERWIS
RADOSNE PEŁCZYCE
WZORCOWNIA HOME
WZORCOWNIA STORE
SAINT GOBAIN Polska
ARPAPOL
CER-POINT
P.K. SERWIS
SIG
BAUDOM
SELLFLEX
FIXIT POLSKA
JETA
PROKAD
TRANSPORT AGE COMPANY
EKODYNAMIC Okna
DYKA, INTUIT
ADMARBUD
BAIK - INSTAL
BLOOMART
BUSHI
CDC GROUP
DIL
ELEKTRO-HURT
EXPERT PLUS
FERRARA POLAND
MARSI
MELLOW POLSKA
MITAX CONSULTING
MOTOLUX
POCZESANE
PROFESSIONAL CLEANING PRODUCTS
TASA
TGE
TM BUILDING
VINYLOWNIA
ZWOLSKA
BAR KOCIOŁEK
CENTRUM AUT JAPOŃSKICH
DOBRE AUTO (MACHPOL)
PRO-ENERGY
EKO SYLWIA
UTM.EXPERT
INTRA
INWASH
JW. JAN WINIARCZYK
KRÓLEWSKI KAMIEŃ
CAR MASTER
NOVA
STEIN POL
RAMIRENT
RUSZTOWANIE Zakład Usługowo-Budowlany
TANELLIS
UBF TERLECKA
WYPOŻYCZALNIA SZALUNKÓW
ZIM UBEZPIECZENIA